بازدید جوانان کنیایی از مسجد و کلیسا برای یک تور آموزشی بین ادیان

در آخرین هفته سال 2023 اردوی جوانان بین ادیانی اتحاد جوانان مسلمان کنیا که در شهرستان تایتا تاوتا برگزار شد، جوانان متشکل از مسلمانان و مسیحیان دریک تور میدانی آموزشی شرکت کردند.

در آخرین هفته  سال 2023 اردوی جوانان بین ادیانی اتحاد جوانان مسلمان کنیا که در شهرستان تایتا تاوتا برگزار شد، جوانان متشکل از مسلمانان و مسیحیان دریک تور میدانی آموزشی شرکت کردند.

این یک دیدار نمایشی بود تا فرصتی را برای جوانان مسیحی و مسلمان فراهم کند تا مکان های عبادت یکدیگر را تجربه کنند و بیشتر از اعمال و آموزه های دینی خود مستقیماً از منابع معتبر بیاموزند. اولین توقف در مسجد Voi Jamaa و بعداً به کلیسای House of Prayer، یک کلیسای پروتستان پنتیکاستی در Voi بود.رهبران مذهبی در هر دو مؤسسه برخی از چیزهای اساسی در مورد نحوه عبادت خود و چرایی انجام این کار را برای بازدیدکنندگان مربوطه توضیح دادند. آنها همچنین کمی در مورد برخی از اعتقادات مذهبی و اعمال مذهبی رایج خود به اشتراک گذاشتند.

این یک تجربه چشم نواز بود، احتمالاً اولین بار برای بسیاری از جوانان که فرصت حضور در یک مسجد یا کلیسا را پیدا کردند. از این فرصت به خوبی استفاده نمودند.

در روزهای گذشته در محل برگزاری اردو، سوالات و بحث هایی پیرامون مذهب مطرح شده بود، هرچند این سوالات محدود بود تا از موضوعات تعیین شده روز دور نمانند.

بازدید جوانان کنیایی از مسجد و کلیسا برای یک تور آموزشی بین ادیان

بنابراین در عبادتگاه‌ها، هر دو گروه سؤالات کنجکاوانه‌ای می‌پرسیدند تا برخی چیزها را درباره ایمان «دیگری» بدانند یا چیزی را که شنیده بودند یا فقط تصوری انتزاعی از آن داشتند، روشن کنند.

به عنوان مثال، جوانان مسیحی، اعم از زن و مرد، از امام مسجد جامع سؤالاتی در مورد تعالیم اسلامی در مورد ازدواج بین مسلمانان و غیر مسلمانان، در مورد لباس پوشیدن زنان، تعدد زوجات، جدایی زن و مرد در نماز و غیره پرسیدند.

جوانان مسلمان ، کشیش محلی را در مورد آواز خواندن و رقصیدن به عنوان اشکال عبادت در مسیحیت، اختلاط زن و مرد در جماعت، یا در مورد زنان کشیش اسقف و یا در مورد تفاوت های دکترین بین فرقه ها مورد بررسی قرار دادند. از آنجایی که این کلیسا یک کلیسای پروتستان پنتیکاستی بود، برخی از مسیحیان متعلق به فرقه های دیگر سوالاتی را در رابطه با تفاوت های اعتقادی یا سنت ها مطرح کردند و در واقع چیزهای زیادی در مورد برخی از تغییرات در باورها و اعمال مذهبی مربوطه آموختند.

این به رهبران مذهبی فرصتی داد تا به برخی از تصورات غلط یا سوء تفاهم رایج مسلمانان و مسیحیان درباره یکدیگر بپردازند.

بازدید جوانان کنیایی از مسجد و کلیسا برای یک تور آموزشی بین ادیان

برخی از شباهت ها در هر دو مذهب نیز آشکار شد. به عنوان مثال، برخی از جوانان مسلمان در کلیسا از شنیدن توضیحات کشیش در مورد مفهوم زکا (دهک) در مسیحیت تا حدودی شگفت زده شدند. در اسلام، زکات یکی از ارکان پنج گانه دین است و برای همه مسلمانان بالغی که دارای معیارهای لازم ثروت هستند، برای کمک به نیازمندان به صورت سالانه واجب است. در همین حال هر دو میزبان تحت تأثیر کنجکاوی جوانان قرار گرفتند. آنها کاوش را با کمال میل انجام دادند و به سؤالات با جزئیات بیشتری پاسخ دادند و گاهی اوقات از کتاب مقدس نقل قول کردند.

 

بازدید جوانان کنیایی از مسجد و کلیسا برای یک تور آموزشی بین ادیان

استاد ابوبکر محمد از مسجد ووی جماعه گفت: «خوشحالم که آنها به داخل مسجد آمدند و خودشان دیدند که محل عبادت مسلمانان چگونه است و همه سؤالاتی که داشتند را پرسیدند.«می‌توانم بگویم که بیشتر پرسش‌ها بر اساس چیزهایی بود که همیشه درباره مسلمانان شنیده‌اند و دیدگاه‌های آنها را درباره اسلام شکل می‌داد. به همین دلیل است که من از این ابتکار بسیار خوشم آمد زیرا به غیرمسلمانان این فرصت را می دهد که اطلاعات معتبری در مورد دین و اعمال ما به دست آورند.»

کشیش دیوید زوو، که همچنین رئیس شورای بین ادیان روحانیان ساحل تایتا تاوتا، است ، گفت که چنین پلتفرم هایی برای مقابله با باورهای غلط در جوامع بین مذهبی که اغلب بر اساس رفتار افراد است، مفید است.

بازدید جوانان کنیایی از مسجد و کلیسا برای یک تور آموزشی بین ادیان

وی افزود: بزرگترین چالشی که امروزه اکثر پیروان دینی ازهردینی که با آن روبرو هستند، ناآگاهی از کتاب مقدس آنهاست. او گفت که این نه تنها جوامع مذهبی را در برابر آموزه های گمراه کننده یا فاسد آسیب پذیر می کند، بلکه خطری برای همزیستی نیز به همراه دارد.

 

منبع:

https://medium.com/@KenyaMuslimYouthAlliance/interfaith-youth-visit-to-mosque-and-church-a93f336d7f0f

کد خبر 17750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =